Prawa Klienta

Pamiętaj, że podczas konsultacji psychologicznej  w gabinecie masz prawo przeżywać swoje emocje w tym również płakać. Odczuwanie silnych emocji kiedy mówisz o ważnych dla siebie sprawach jest naturalne i prawie zawsze ma miejsce w gabinecie. 

Masz również prawo dopytać psychologa o wykształcenie, metody pracy,  założenia według jakich pracuje czy o przebieg spotkania. 

Podczas spotkania masz również prawo do odmowy na pytanie, które jest dla Ciebie zbyt trudne. Może odpowiedni czas na odpowiedź nadejdzie później. 

Pamiętaj, że wszystkie pytania zadane przez terapeutę służą lepszemu poznaniu Ciebie i udzielenia Ci skutecznej pomocy. Nie wynikają z potrzeby zaspokojenia własnej ciekawości. Ty siebie dobrze znasz i wiesz z czym przychodzisz, ale to co Tobie wydaje się oczywiste psycholog musi poznać. 

Jeśli czujesz, że z jakiś powodów konkretny psycholog Ci nie odpowiada, możesz to otwarcie powiedzieć. Nie musisz się umawiać na kolejną wizytę do tego samego specjalisty. Czasami klienci dopiero po kilku pierwszych spotkaniach z różnymi psychologami/ terapeutami znajdują osobę, przy której czują się na tyle komfortowo, że łatwiej im rozmawiać o sobie. Jest to zupełnie naturalne i często spotykane. 

.